Nedräkningen börjar

Det är bara 18 dagar kvar tills Jonna och Vincent flyttar och lämnar mig ensam i den stora lägenheten i en vecka. Det känns som att den tiden kommer att gå väldigt fort. Jag får försöka njuta i mig av båda två innan de åker. Fast det är ju bara högst 10 dagar jag måste vara ifrån dem.

Vi var hos Telge igår. De har hyrt en lokal som ligger lite utanför stan, men innan vi gick dit så gick vi till stället där de fanns innan dess, bara för att få se att de hade stängt och flyttat. Det ligger förresten en vårdcentral där nu.

Vi fick i alla fall pratat med dem, och det verkar som att det kommer att lösa sig med lägenheten. Hon var väldigt tillmötesgående när vi hade påpekat att de hade lovat att komma och göra om i höstas, men inte gjorde det. Så hon ska göra allt hon kan nu för att få ut lägenheten till den 1 april. Det är bara att hålla tummarna.

På torsdag kommer syster Maria och hennes norska (haha) pojkvän William hit. Stannar över helgen. Det ska bli kul att se dem igen, det var ju ett tag sedan sist. Och jag har aldrig riktigt hunnit tacka William för min fina julklapp ännu. Efter det så är det en vecka av chill och sen är det alltså dags.

Ett nytt äventyr börjar.

Kommentarer
Postat av: Lise

Det är ju jättebra! Det kommer säkerligen gå att hyra ut lägenheten, risken hade ju varit att de sa att det inte går att göra något åt de tre månaderna, så det här var ju jättegoda nyheter! :D



Och om du tror att de 18 dagar tills familjen åker kommer gå fort, tänk då vad de 10 dagarna kommer rusa förbi. ;)

2011-03-01 @ 10:00:45
URL: http://yetanotherblog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0