Anders Breivik vs Framtiden

Jag läser i Expressen idag. Marcus Birro skriver om tankar som jag har tänkt mycket.
Hur ska jag kunna skydda Vincent mot allt ont i världen? Hur ska jag kunna förklara vår son att det finns människor ute i världen, Sverige och kanske till och med så nära som i samma område som vi bor i som lever med extrema åsikter och som en dag kanske tänker verkställa sina planer? ? Att vem som helst som vi möter på gatan kan när som helst få för sig att sätta sina sjuka idéer i verket och utplåna flera oskyldiga människors liv?
Det är en skrämmande tanke att brottas med och jag står handfallen inför det faktum att det inte finns något jag kan göra för att skydda honom. Marcus Birro hävdar att det går att skydda sin familj mot sådant genom kärlek. Oändlig kärlek. Och jag hade så gärna velat hålla med honom. Men hur mycket kärlek jag än visar Vincent, så kommer det aldrig att skydda honom från galningar som gör vad som hände i Norge den 22a juli 2011.
Vad som däremot kan ske är att Vincent kommer att känna sig älskad ändra fram till slutet. Och det kommer han att vara. Förhoppningsvis kommer jag att kunna ge honom så mycket kärlek att han kommer att känna sig trygg i livet, oavsett vad som än händer. Att han tack vare min kärlek till honom alltid kommer att välja rätt väg i livet och göra vad han kan för att bli den bästa Vincent han någonsin kommer att kunna bli.

Kommentarer
Postat av: Lisa - Mamma till Alva och Noah

Jag känner igen de där tankarna.. så fruktansvärt jobbigt att alltid behöva gå runt och vara nervös.

2011-07-27 @ 13:47:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0