Världens sämsta pappa

Vill börja med att poängtera att detta redan är vatten under broarna, men jag känner ändå att jag måste skriva av mig.

Vincent har haft en liten tendens att vara rikigt gnällig under tidig kväll och framåt i ett par dagar, så också i måndags. Jonna skulle fixa mat, så jag tog den lille, lite småsur, men inget allvarligt. Men bara en liten stund in så börjar han att gråta och skrika så han nästan går av på mitten. Jag försöker lugna honom allt jag kan, men inget jag gör hjälper. Känner hur frustrationen kommer och jag vill inte störa Jonna, eftersom när hon pumpar så behöver hon inte en skrikande bebis jämte sig, så jag biter ihop. Efter ytterligare någon minut utav förtvivlan så lägger jag honom ner i ett försök att jag ska kunna samla mig och att han kan få ett litet avbrott. Det var som att hälla bensin på en brasa för att kväva den

Tillslut går jag tårögd in till Jonna och ber om hjälp. Jag är helt förtvivlad och så fort hon tar honom bryter jag ihop. Detta är något av det värsta jag varit med om och hade det inte varit för att Jonna är så fantastisk så hade jag aldrig klarat mig igenom det.

Nu har jag fått lite perspektiv på det, men jag är fortfarande lite nervös över att ta honom. Jag har absolut inga knep alls att ta till när han blir så ofantligt ledsen. Om han bara är lite småpipig så är det inga problem alls, men det är när han fullkomligt nästan självdör av att han skriker.

Det är hjärtskärande.

Kommentarer
Postat av: Tessan

Oliver var precis likadan i flera månader...Han skrek som en galning så fort Andreas höll honom, men så fort jag tog honom igen så blev han tyst o nöjd. Trösta dig med att det går över, men det är jätte jobbigt för alla när det blir så. Prova med att ta på dig en tröja som Jonna har haft på sig, så känner han hennes doft...ibland hjälper det. Ge inte upp, det blir bättre! Kram til er 3.

2011-02-23 @ 11:09:55
Postat av: Hanna Skattberg

Hej hur mår du?:p

2011-02-23 @ 11:20:36
URL: http://hhannaskattberg.blogg.se/
Postat av: Hanna Skattberg

Härligt att höra du(;

jo med mig är de med bra

2011-02-23 @ 13:38:29
URL: http://hhannaskattberg.blogg.se/
Postat av: Tina

Kan inte något om det, men tycker att Tessans råd låter jättebra o att höra det blir bättre :)

2011-02-23 @ 13:42:37
Postat av: i min lilla lilla värld

Men kära du... Alla har vi kännst med våra barn. Du är inte sämst någonstans!!!!!!



Bf 24 augusti som det ser ut nu =)

2011-02-23 @ 23:02:11
URL: http://saratilling.se
Postat av: LISA [mamma till Alva och bebis i magen]

Oh :) det där känner min pojkvän igen för så där var det med Alva när hon var liten men kontrollfreak som jag är tog jag henne typ alltid dirr, haha, dumt nog.. men du, du är inte alls dålig :) & man känner sig kass när man inte vet vad man ska göra.



Du är en jättebra pappa :) & det där går över!

2011-02-25 @ 20:10:46
URL: http://lising.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0